torsdag 24 maj 2012

JAG BLIR SEN
om jag äter frukost och läser Husis före verkstaden. Sen skall det ännu vikas byke och sånt. Fastän jag steg upp kl 08 var jag bortåt ett i verkstaden.

DEN 10:DE MAJ 
fota jag den här växten utanför min verkstadsdörr.


Nu ser den ut såhär. Kommer den ännu att få blommor?


TVÅ SMYCKEN
jag hade börjat på fick jag färdiga.

Det ena var ett Pörtö-smycke till.

Det andra ett beställningsarbete. En silverplatta med hål i mitten (smycket står lutat mot en glasbit) med texten: Aliquando insanire iucundum est. Det betyder typ att "Humor att härja ibland"   : D
Nu skall jag kontakta kunden för att kolla upphängningen. Men det måst väl skissas. Åsch, nu blir det sent.


TVÅ FRÅGOR
1.   Jag har trott att campus är ett stort område med park och många olika byggnader och internat och keikkor. Varför tala man om att det finns campus i våra skolor?

2.   Jag är ingen Valio-människa, men varför skall nu de laktosfria mjölkprodukterna heta Eila? Varför räcker det inte med "Valio Laktosfri"?


OCH SLUTLIGEN
 Nya Torsdagstävlingen 2

Bild nr 4


JÄRNKATTEN 
har väl nog figurerat på min blogg senaste sommar och på hösten. Ändå kanske det borde ha varit nånting mera allmänt. Sorry!

8 kommentarer:

  1. 1. Vad jag vet är campus en del av universitetet.
    Exp. Campus Helsingborg är del av Lunds Universitet.
    2. Vad jag hörde i M-harju är Eila.
    Ej laktos.
    Tävling? Något mycket slemmigt. Kanske alger?
    Jag tror inte att den gröna växten blommar.
    Raili

    SvaraRadera
  2. 1. Jag ser bara ett jätte område med gamla hus framför mig.
    2. Nåmen natutvis, vad jag är dum.
    3. Ok. Väntar på mera svar.
    4. Få se. Hoppas den överraskar mig med nånting otroligt
    : )

    SvaraRadera
  3. Ännu 2.
    Ändå håller jag fast vid att Eila är onödigt.

    SvaraRadera
  4. Mamma gissar på färsk tång i vattnet. :)

    SvaraRadera
  5. Hmmm... Varför månne int Gilla eller Caro hör av sig?

    SvaraRadera
  6. Jag gissar på grodyngel med slemmigt sjögräs. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Re; tävlingsbild. Ser nog verkligt vämjeligt äckligt ut.. eller då riktigt gott... dvs wienerbröd med hjortronsylt och lite socker med.. Men jag gissar ändå på "hötter" och sand. :)
      Allinug Finsvanz

      Radera
    2. Och grönbladsväxten... är väl nog en Funkia. (Inte en brokbladig sort). Duddi hade i sitt stenparti, Leila i nån Kajsabergsskreva. Borde nog blomma. Jag kommer ihåg, att det skulle vara tråkigt grålilablommor på stängel.. men efter att ha gugelera, så kan det också vara gula blommor.. Nååh - man sir sen..
      Nuggeli

      Radera