fredag 11 maj 2012

DUKTIG FRIDA IGEN
Hon dyker upp  hela tiden. Också i verkligt viktiga angelägenheter. Som att ta ställning i skolnätsreformen. Hoppas Frida Westerback ställer upp i kommunalvalet. Då har jag inga problem  : )


ROLIGT BESÖK I VERKSTADEN
i dag. Det var Sandes mamma Helena och hennes syster Raili. Hon som vann Nya torsdagstävlingen med vinterbilder. Hon hade sin jättesöpöga hund Tuikku med sig. Raili bor i Sverige men skall nu vara en vecka i Mäntyharju med Helena och en kusin. Jag tror att Raili tyckte om smycket. Det dumma var att när dom gått konstatera jag att trots att jag hade kameran i vekstaden tog jag aldrig någon bild. Jag ringde Caro och berätta min dumhet och nu på kvällen när jag öppna datorn fanns den här fina bilden där.

Och se så fint väder dom har i Mäntyharju!

Snäll Raili hämta till verkstaden en flaska champagne

och lika snäll Helena hämta varsin hortensia åt mig och Caro. Det var morsdagblomma från Aron åt mamma och momi  : )

MEN VAD HÄNDE 
när dom söta flickorna hade gått. Jo jag börja såsa. Jag skulle göra två Pörtö-hängen och prova på det ena och det andra och kombinera hit och dit och en sten söndra jag konkret och silvertråd gick av och voj huh huh. 

Dom här två smyckena åstadkom jag.
 

SLUTLIGEN
ännu torsdagstävlingen. Det är ju frågan om vårbilder och Caro såg att det var "växtkorvar". Det var ju rätt.

Men vad heter trädet?

2 kommentarer:

  1. Trädet jaa.... intvettja! Men asphängen faller en masse ner på Pörtö-brunnsängen... och ser lite så där ut...
    Men... hur ser nu sälgens (videkissornas morsa) "växtkorve-saker" ut när de är helt utblommade och mogna?? Det är alltså alg eller säsp..

    Nill-Mari

    SvaraRadera
  2. Åsch, jag förhasta mig. Jag borde ha väntat på nån som vetat om det var sälg eller asp : (

    SvaraRadera