torsdag 17 maj 2012

IDAG PÅ MORGONEN

blev det plörö-ägg. Jag tror jag har berättat tidigare att när jag var liten hände det att grannpojken som också var liten stekte plörö-ägg åt mig. Jätte gott, men det blir nog inte så ofta.

CARO RINGDE
och fråga om vi kunde vara med Aron typ en och en halv timme på dagen. Sande sku av och an på jobb och Caro ville på gym. Vi hade placerat in La Grande Bouffe i dag på programmet, men tänkt gå ut före det så det passa ju bra. Vi hade träff utanför Karjalan-talo där gymmet finns och sen gick vi av och an till min gumor. Jag hade lovat söka fram sytrådar åt henne som hon glömt att ta med sig då när hon flytta. Också Aron och T kom med upp. Sen gick vi till lågstadiets skolgård och plötsligt blev det hett. Det var inte bara solen - det var väl också åska.
Bortåt halv fyra kom Caro och vi skildes. Aron sa hej då och vifta med handen på sitt eget sätt. Det blev ännu en runda runt Koloniträdgården. På ett ställe hördes näktergalen helt sjukt hårt. Man kan ju inte säga att näktergalens sång är vacker, men nog är volymen hurja!

PERENNER AV OLIKA SLAG
såldes för en tid sen var det nu hos Lidl eller var. Liksom seka i färdiga föpackningar. Eller var det lökar? Nu är jag osäker. Hur som helst har vi vår egen trädgårdsförsäljning här på Sofielundsgatan. Jag har nångång också fotat där och visat på bloggen. Nu sa jag åt tanten att jag vill ha tre olika perenner. Hon blev ju lite råddig när det finns femtielva att kan jag lite precisera. Jag kunde inte och hon tyckte att dom behöver inte alla var lika höga. Jag glömde att fota dem och det var ju dumt. Nu är det kolmörkt ute.

LA GRANDE BOUFFET
blev det när vi kom hem. 

Med popcorn och öl.

Storyn är helt otrolig - ändå en bra film.


NYA TORSDAGSTÄVLINGEN del 2
Bild nr 3
I morgonkväll - eller vaddå kväll båten går 17.15 - far jag till lande och kommer tillbaka på måndagen. Nånting skall jag väl skriva innan jag far. Jag kan ju fast fota mina perenner  : )

8 kommentarer:

  1. Öööh... tävlingsbilden.... öööh..? En förstenad torrkaka från vikingatiden. .. eller en i kylskåpet kvarglömd Gillas julpate' ... njäej.. något av sten eller typ gjutjärn. Kanske en detalj på ett järnstaket?? Eller...

    SvaraRadera
  2. I väntan på lite flere kommentarer : )

    SvaraRadera
  3. ahaa tänkte jag men... tänkte först att det var metall kattens nos från lande... men nehe.. då gissar jag på någon annan sten katts nos.

    SvaraRadera
  4. Kan detta vara en getingbo?

    Tack för det fina smycket och den lilla träffen i Din verkstad. Kronan på verket var lilla gullet Aron.
    Hälsningar
    Raili o Tuikku

    SvaraRadera
  5. Tack själv Raili! Du har fin fantasi : )
    Och nu är ni ju bara tre som deltar när det inte har hörts nånting av varken Anni eller Ågelibon.
    Raili sa att hon kan inte vara med i prisutlottningen igen, så det blir då Caro eller Gilla. En väldigt populär tävling det här.
    Ett bra tips kommer ni att se på en av bilderna från veckoslutet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-haa... NU ser jag... Caro har alldeles rätt. Det är nosen på Mirris gravkatt... Visst... eller då en dens kaveri...

      Gilli

      Radera
  6. Jo så var det.
    Men man skall se upp med att ändra sig eller komma med många förslag i onödan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha.

      Ps.Inte har jag ändrat mej. Jag säger bara att Caro hade rätt. För att nu inga orättvisor skall uppstå, så ber jag dej då ignorera mitt svar med sälg och asp. Där var ju faktiskt två förslag.
      Men jag lovar att se upp med onödiga kommentarer i fortsättningen.
      Nill

      Radera