torsdag 10 maj 2012

TANDLÄKARE KL 08.45
vilket betydde att jag for iväg utan kaffe. Hon korrigera ett hörn i en framtand och sa att jag inte får dricka kaffe på två timmar för då kan hörnet bli missfärgat. Du söta öde! Första gången i mitt liv drack jag kaffe med två tredjedelar mjölk. Det sa tandläkarn att jag får göra. Bläää!

SLUMRADE I SOFFAN
eftersom jag var uppe halv sju. Hängde på nätet och hade svårt att komma iväg till verkstan. Småningom stack jag ändå och hade med en termos med kaffe. 

T tyckte att jag skulle fota tulpaner.

På hösten för två år sen när det planterades bomsterlökar fråga en pappa att var hans flickor kan gräva ner tulpaner. Nå fast runt det där trädet, sa jag. Det blev ju fint  : )

 Blomsterhavet framför min verkstad.

 Men vad är det här?

MEDAN GILLAS SMYCKE
var i polertrumlarn tog jag fram en stor låda med glasbitar och stenar. Jag har diamantborrar som jag använder i vatten så att stenarna inte spricker. Nu prova jag också på att borra slipade glasbitar och det gick riktigt bra. Det skall nu väl bli nånting att sälja på Pörtö.

 Och här smycket som Gilla har beställt till en pensionär.


FÖR VÄL ETT ÅR SEN
gjorde jag en lite större Pörtö-brosch. När jag hade lött fast nålen och svängde om smycket hade det fått såhär vackra färger. Jag beslöt att ingenting göra åt ytan och nu är smycket sålt.


Jag har ännu ett antal mindre pörtösar och beslöt försöka få samma effekt med avsikt. 

 Liksom lura att nu löder jag fast en länk.

Men natutvis lyckades det inte. Jag lämnar dem nu ändå såhär. Polerar kanske baksidan och länken. Hänger ett stycke på en sten så ser man att stenen är från Pörtö. Behövs ingen "silverlapp" med text.


THOMAS ZILLIACUS IGEN.
Jag tar inte ställning till hans kommentar beträffande Calle Haglund, Anna-Maija Henriksson eller Björn Wahlroos. Ändå är jag av samma åsikt att "Stora idéer föds inte när en diskussion förs mellan människor som tänker lika."


SLUTLIGEN
Nya torsdagstävlingen del 2

Bild nr 2.


: )

4 kommentarer:

  1. Katt-hund hår,Damvippa, fjolårets växt som har fröat av sig.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Dehäran dedäran... jag ser någo båvitt porslinsaktigt... med lite guld.. I en låda med blåvita porslinsknappar har du satt hårtofsar av en nybadad terrier, som du just har trimmat.

    Gurli

    SvaraRadera
  3. en sån därn växtkorv som faller ner från träden nu, vet inte vad det är för ett träd men altså en växtkorv :)

    caro

    SvaraRadera
  4. Växtkorv var rätta ordet! Ändå skall jag publicera en tydligare bild i kväll så kanske jag också får trädets namn : )

    SvaraRadera