onsdag 23 maj 2012

VÅRFESTEN
i Arons dagis var kl 08.30. Vi promenera över mässfältet i morgonsolen. Vi kom fram samtidigt som Aron och Caro - Sande körde dem. Vi satte oss inne i "salen" och snart kom barnen tågande. 



 Här är programmet.

Aron sjunger.

 "Lilla katten går"

 Solhälla-kakor som lär ska vara trad  : )

'
Mamma och Aron.

 Sen...

 ...börja

 ...Aron

...härja   : D



FESTEN TOG SLUT
 och mofa hjälper tossorna på Aron.

 Har ni sett vilken fin lippis.

Typiska finlandssvenskar  : )


VI SA HEJ DÅ
åt Aron och hej då åt Caro.  Promenera tillbaka över sportplan.

Monsieur exhaler une odeur de putier.

Oh my God - vart har vårt hus försvunnit?
 

HEMMA KAFFE 
och diverse sysslor. Sen gick jag till verkstaden. Kolla lite loppiskamor, men kom också igång med ett nytt beställningsarbete.
 
Den här vackra bilden tror jag att jag aldrig visade.

GÅRDSTALKO
blev det sen. Jag var duktig och klippte häcken på vår bakgård - alltså inte det vad man menar i Sverige. Och så kratta jag och skotta allt i en skottkärra runt kvarteret till en lava.

SEN GICK JAG HEM
I dag blev det sallad för vi hade så massor överlopps vitt bröd. Och jag titta på Borgen. Jag kommer ihåg för en månad sen när jag hade ett gallstensanfall under precis hela filmen.

I MORGON 
verkstad hela dagen.


4 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har också haft Pihatalkoot här hemma, men inga andra deltagare har kommit.
    Innan Finlands resan hade jag rensat alla rabatter. Det är otroligt hur mycket ogräset hade vuxit under tiden.
    Hälsningar
    Raili

    SvaraRadera
  2. Kanske du hade lite hjälp av Tuikku ändå : )

    SvaraRadera
  3. På sista bilden var aron härjar ser det ut som omhan gör något jätte fint planerat dans steg/ koreografi!

    SvaraRadera
  4. Jo, därför är bilden så hurja rolig : D

    SvaraRadera