söndag 27 maj 2012

EFTER LÅNG FRUKOST
satt jag en stund vid datorn med dörren öppen till takterassen. Nåning stort kom inflygande. Jag trodde det var en geting, men när ingenting hände steg jag upp och titta efter.

En himla gullig guldbagge. Den halka lite på korkmatta så jag tog i den och förde ut den på balkongsgolvet i stället. Men där bara blev den helt stilla. Jag trodde tillslut att den hade fått hjärtslag och dött. Men den liksom lura mig. Smånigom stack den ut sina ben, ett efter ett, tog sats och flög iväg  : )

MONSIEUR VOYAGER A LA ARCHIPEL
vilket betyder att herrn for till Pörtö. Samtidigt gick jag till verkstaden. Jag packade upp min kära hängborr och hoppas nu att den funkar.


  
Att man inte har försökt lura mig och satt mitt gamla handgrepp dit oreparerat. Hur som helst kan man med den här borren använda Forenom-handgreppet som är ämnat att såga länkar med.

HUMOR ATT HÄRJA IBLAND
tyckte jag att  var en rolig översättnig av den latinska versionen, så jag hamra snabbt ett sånt hänge.
  
Texten kanske lite råddig, men nån vitsig typ kan kanske tycka om det.


SKISSERNA
för upphängningen av det ursprungliga smycket såg ut så här.

 
Kunden valde version 2.



TORSDAGSTÄVLINGENS 
bild var just det: blåstång eller hötter. 

Ändå tycker jag inte att bilden är speciellt slemmig. Äntligen klart vatten och ren sand.


OPP SJU I MORGON
Vill hinna med långsam frukost. Sen tandläkare, en massa uppköp och på kvällen kundbesök i verkstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar