tisdag 20 mars 2012

KLOCKAN SKULLE RINGA SJU
men jag vakna av Aron-kvitter lite före. "Momi" sa Aron glatt och så hjälpte jag honom på med stövlarna. Vi vinka i fönstret med mofa och sen förberedde jag mig för en verkstadsdag.

UNDER SENASTE VECKA
har dom här vårblommorna kommit upp.

 Snödroppar  vid husväggen. Heter dom så?

Under mitt verkstadsfönster ännu en smula snö och bara lite grönt.


IDAG I VERKSTADEN
börja jag med kaffe och planera sen min dag.

Titta så roligt solen lyser genom min plasthammare  : ) 

Jag beslöt att ta paus från hängena och göra ringarna helt färdiga. Innan man infattar stenen skall ringen först poleras en gång. Själva infattningen har jag kanske visat under kategorin Arbetsbeskrivningar. Först hamrar man sargen med ett lätt slag mitt emot varandra, sen smånigom runt och slutligen skär man infattningen med en stickel och polerar med polerstål.
Slutligen polerar man ännu en gång hela ringen.

Här två sinsemellan likadana ringar. Ena storlek 52 andra 56. Ena med namnet hamrat innanför, andra har namnet på yttre sidan. Nu är dom helt färdiga  : )

HEM VIA ALEPA
hörde en koltrast, men missa Caro, Aron och Sande med ett par minuter.  Dom kom efter Caros resväska och annat som blivit kvar. Det var ganska ljust ännu. På söndagen blir det sommartid och det betyder väl att man stiger upp sex i stället för sju och det är lite mörkare, men ljust på kvällen. Visst är det ju så?

OCH SEN DÅ ENBUSKE
Vad menar männsikan? Han är ju en fiffig typ. Har gjort många bra program. Men det här! Gårdagens program var ju helt skit, men jag tänkte att han var lite ovan att det är ett nytt konsept. Men idag var det lika skit. Och hans gäster verkar jätte besvärade. Tacka vet jag hans frus talkshow som väl snart börjar igen, En kväll med Anne och Hannah.

SJU OPP
- fortsätter med hängena  : )

4 kommentarer:

  1. Blommorna är snödroppar. Jag har också snödroppar i min trägård. Tyvärr börjar dem vissna, men istället har blåsippor och påskliljor kommit.
    Hoppas att Arons virus inte har drabbat Er.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Just det, snödroppar.
    Vi har inte känt av Arons magsjuka. Det var tyvärr bara Santeri och Helena som blev smittade : (

    SvaraRadera
  3. Tycker samma som du att Enbuske var bara skeida - varför ska han sitta bakom ett skrivbord som nån professor - apat från America säkert. Och frågorna - man fattar inte! Och kommer det inte varje dag också - hallå!!!Lite bättre hade man väntat sig - tycker tanten i Ågeli ;)

    SvaraRadera
  4. Just det - man förstår inte vad han säger. Väyrynen förstod ju inte heller nånting i dag. Men det var inte det att han inte hörde, det var Enbuske som var korkad.

    Antti Reini imo sku jag kunna se bara jag hinner hem från yogan.

    SvaraRadera