lördag 24 mars 2012

EN YVES BURK
hade jag natutvis glömt. En liten läppbalsam. Också en av mina favoriter. Den hålls på nästan från morgon till kväll (bara man inte äter) och doftar ljuvligt kokos.

För att man sku uppfatta storleken fota jag den bredvid en skjortknapp. Ändå ser burken stor ut.


LAPIS LAZULI
kunden tyckte ändå att det blir för grovt med namn och årtal inhamrat med 2mm versaler.

I princip så som på arkipelaghänget, men natutvis inte så mycket text. Vi beslöt att jag gör hängena utan text och låter dem graveras. Jag var några timmar i verkstaden i dag och konstatera att det var ett bra besut.

JAG LYSSNA
först på Radio Helsinki, men sen ändå på min nya cd. Jag minns när jag hade köpt The Nationals "High Violet " lyssna jag på den fem gånger efter varandra. Jag var så tagen. Men den här Paul Weller cd:n är ingalunda helt dålig. Småningom öppnar den sig. Nu är där bara ett stycke jag konkret hoppar över när det kommer.

CARO OCH ARON
avhämta vi med jeep femtiden. Caro lämna vi av vid gymmet och fortsatte hem med Aron. Den ursprungliga Sambaloelek-såsen görs på griskött. Så gjorde jag i dag. Ändå tog jag Arons del åt sidan innan jag krydda. Gott att inte alltid äta såsen med hönsstrimlor.  Och Aron var hungrig. Han åt jätte duktigt. Men blev sömnig. Jag bädda åt mina gäster och ganska snart somna Aron.

Caro smög ut och jag hämta åt henne en skoask med foton från 1982. D.v.s min lilla son var lika gammal som Aron är nu. På endel bilder liknar dom lite varandra, men uppsyn och kroppens ställning är oftast helt lika. Och det där att vara nakupelle  : )


A KNIGHT'S TALE
hade tyvärr allt för mycket bra konkurrens. På alla kanaler kom nånting som var bättre. "Häriguud, den där filmen fick ju bara två stjärnor, varför ska man se på den", hör jag er utropa. Nå, kukin valitsee tähdet tavallaan.

Undrar vad jag gör i morgon,
gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar