fredag 16 mars 2012

STÄDDAG OCH TRÖTT
Ovanligt trött. T föreslog D-vitaminbrist, men det kan det inte vara. Jag tar D-vitamin både i Multitabs och i kalktabletterna. Är det då bara vårtrötthet? Verkligt jobbig sådan i så fall. Antagligen då kombinerat med att jag är gammal  : (  
Men är det så att alla bloggare skall vara glada och lyckliga?  Får man vara trött?
 
TÄTTÄ PÅ REKLAMARTRÄFF
och jag börja dammsuga. Vid ett tillfälle tyckte ja att här har jag ju ren dammsugit. Stått i den här ställningen i den här knuten. Jag är inte dement. Det hade inte skett för en stund sen. Det hade skett förra fredagen. Den här veckan har gått så otroligt snabbt. Också Tättä var helt att hej hallå, hur for veckan så snabbt?

DUSCH
efter dammsugningen och jag var lite piggare.  
Men att sätta nån mascara tänkte jag då inte.

Hoppas inte Nadbornik ringer på dörren.


CARO I ZEERMATT
klarar sig antagligen ändå bättre i backarna än jag i Sas Fe´.  Hon har skidat slalom tidigare. Jag var i Sas Fe´  för att göra en Jenkki-film. Jag har aldrig nånsin skidat slalom.  Nu var jag då på en alp 4000 m över havet. En av backarna var märkt med svart. Ja a, hör ni, att jag överlevde den resan är ett under.

JAG HANN LURA TUPP
innan T kom hem kl 18. Jag hade hittat gamla Ceasar-sallad ingredienser i skåpet. 
Tyckte att dom måst ju ätas upp. 

 Så det blev Ceasar-sallad idag.


Till salladen ett rödvin vi hade haft i kylskåpet. Gott!


I morgon på eftermiddagen kanske i verkstaden.  Få se.
Nu skall jag kolla Strada.

3 kommentarer:

  1. Numera rekommenderar man för äldre mera D-vitamin, än vad du får via kalk och multivita.. åtmistone 20 mg/dag (åtminstone på vintern/åtminstone när man fyllt vad du fyllt.)

    BW-kusin

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Njaaei... egentligen inte. Om int jag är sjuk och/eller dagen efter. Och jo, om jag av nån anledning inte fått sova tillräckligt. Vilket numera händer väldigt sällan.
      Men - numera gör jag nog ofta DuPeLe:t och tar en liten sniriduns på eftermiddagen eller "förkvällen".

      När jag jobbade, och måste ta till väckarklockerier för att kommat upp på mornarna, kundejag nog vara "dagtrött". Men devadåde!

      Nill :)

      Radera