fredag 2 mars 2012

EN TRAD DAG
precis som jag hade tänkt mig. Ändå fick jag med posten en räkning från Rasmussen. Den var skickad 29.2 och förföll 29.2. I dag är de 2.3.  Jag satte ett mejl till Rasmussen att har man inte i allmänhet 2 veckors betalningstid.  Och när jag dammsugit och vi snart skulle till Musta Pekka, ringde en man från Rasmussen och konstatera att det här var nånting konstigt. Att fakturan har gått i väg för tidigt fast den inte alls skulle iväg o.s.v. Meningen var att jag betalar när jag avhämtar paketet på Södra Kajen. 

Tättä tyckte synd om flickan som den här veckan hade börjat hos Rasmussen och nu hade allt gått fel. Liksom Tättäs story  : )


FRÅN TÄHTILILJA
ville jag igen ha tulpanerna,  så efter Musta Pekka for vi dit. Jag ville köpa dem idag. Jag ville berätta att jag för engångs skull är glad! Det senaste året ha jag köpt enbart begravningsbuketter i Tähtililja. 

Den här bilden är tagen av Marianne Sundholm.


Blombutikstanten, över 70 år gammal, berätta att dom här tulpanerna växte ännu i morse. Att tulpaner blir alltid en viss längd, men bland dem finns det såna som är kortare. Dessa korta plockas skilt för sig och görs till egna buketter.

18-TIDEN
var vi hemma.


Kottbyhimmeln såg ut så här.

MIDDAGEN
var stekt flundra, men jag har problem med att få filéerna att hålla ihop. Jag läste att det är bra att grava dem två timmar innan men steker dem. Veta nu sen.

THE HURT LOCKER
var en flm jag missade när det begav sig, 2008. Regisserad av en flicka, Kathryn Bigelow och Oscar- belönad. Den börjar 21. 30
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar