torsdag 1 mars 2012

EFTER MORGONKAFFE
- ganska tidigt - besökte jag min gumor. Och när dom kom efter henne till lunchen, beslöt jag gå hem. Jag fundera vilken väg och som tur blev det längs med långa Forsbyvägen. Där finns bland annat en ur- och guldaffär som heter Kultanäppi. Dom hade "varaston tyhjennys" och bl.a på silverkedar -20%. Jag tycker att dom allra snyggaste kedarna är dom som kallas ankarked. Mina underleverantörer har inte dom tunnare versionerna. På GSW-mässan hade en idiot såna keder, men av honom köpte vi ingenting med Anni. Och inte heller i centrums guldsmedsaffärer har jag hittat. Men denna Kultanäppi-gosse hade.  Visserligen dyrare än från en partiaffär, men jag köpte ändå.

 Ett par lite längre  och ett par lite kortare och tunnare. Vackra!

När jag gör smycken händer det att jag glömmer ta betalt för materialet, men så kan jag inte fortsätta. Hur skall jag komma ihåg?  Silvret kostar i dag tre gånger mera än när jag studerade, alltså för typ ett par år sen.

JAG UNDRAR
vad jag sen gjorde hemma? Ordna väl någå papper. Kolla saker på nätet.  Hur som helst var yogan ok. I dag var vi fem gubbar och två flickor. Hemma åt jag bortschsoppa och läste Kyrkpressen.


NYA TORSDAGSTÄVLINGEN

Vinterbild nr 4

: D


Har en känsla av att veckoslutet blir ganska trad.

7 kommentarer:

  1. Torsdagstävlingsbilden ser egentligen ut som en god vinterpaj, med en spröd mörkgräddad degkant och god porös vaniljcreme.
    Men... misstänker nån detalj på ett hus/byggnad. Ljus rappning och tomatsopperöd rappning skymtar bakom... men hm... den där kanten... metall? trädkvistebark... måste fundera mera..
    Gummiga Gurlet

    SvaraRadera
  2. dehär va svårt....fastän jga är säker på att det är rappning eller nånsorts keramik typ en kruka så blir mitt svar som gilla ren gissa så en paj med appelsin-philadephiaosts fyllning!

    SvaraRadera
  3. Fruktfat av keramik.
    Raili

    SvaraRadera
  4. Ni har så roliga idéer, men jag poängterar, det är en konkret VINTERBILD.

    SvaraRadera
  5. Andra försök: Snön smälter och slammet rinner längst ner på gatan(grus, vägsalt).
    Här tar fantasin slut. Hoppas att det kommer bättre förslag.
    Raili

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur än ja funderar och vrider och vänder ock glor och stirrar och kisar och tittar, så fattar jag inte vad som gör detta till något vintrigt... Finns det kvar på sommaren? Ser det lika ut då? Vad gör att det inte är vårigt eller höstigt eller hostigt... kanske det är snorigt.. En mikroskop bild av ett elakt influensa virus... Dessutom har jag börjat tycka, att det terracotta-färgade ser ut som läder. ALDRIG har det varit så svårt.!!
      Iso G

      Radera
  6. Immu tycker som Gilla - liknar en creme brulé:)

    SvaraRadera