måndag 5 mars 2012

TROTS DET VACKRA VÄDRET
for jag inte till stan. Jag hade ju planer på att avhämta länkmaskinen från Rasmussen. Ändå hade jag tänkt kombinera det med att avhämta slipade stenar hos Syrjänen, men han har inte hört av sig. S var också intresserad av länkmaskinen så min tanke är att vi tillsammans sedan undersöker hur den funkar.


TAKTPINNEN
i reklamer ploppar opp med några års mellanrum. En konstig åsnebrygga. T kommentera detta i går när han läste Kuukausiliite.

 I början av tidningen en bilreklam.

Bläddra vidare - och tadaa - en till i samma tidning.

Det börja kännas bekant och då kom jag ihåg att jag har visualiserat nånting på samma sätt. Men då var det inte fråga om en åsnebrygga. Operan var min kund en tid. Jag gjorde kampanjen för Sweeney Todd som Okko Kamu dirigera.

Det blev en fin affisch, annonser, programblad t-skjortor osv, med Okko Kamu som med vansinne i blicken dirigerar med en rakkniv.


HEMINGWAYS MADRID
presenterades i går i Husis. Jag börja fundera. Madrid eller Berlin. Är det månne hett i Madrid i maj?
Liksom Berlin är Madrid ju också mitt i ett land utan hav. Men tja, där kan nog vara sjukt hett och stort och bullrigt och dammigt... dessutom kommer man snabbare till Berlin.


OCH TULPANERNA

dag 4.


I MORGON
i verkstaden överlämnar jag ankarsmycket. Hoppas min kund blir glad och hoppas Syrjänen ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar