torsdag 8 mars 2012

DEMENT OCH FIFFIG
Jag satt två gånger salva under  ögonen på morgonen, alltså dement, men när jag lagar frukost och får tomat-, gurk- eller ingefärssaft på händerna torkar jag inte mera bort såttet utan gnider in det i händerna, alltså fiffig.

TULPANERNA

 dag 7. 
Vita ganska roliga som ännu inte vissnat.


INTERNATIONELLA KVINNODAGEN
bytte vi ett par ord om med Tättä. Det är ju frågan om rättvisa och jämnställdhet för världens kvinnor. Det är inte frågan om att en Brunnsparksfru skall få en fin parfym. Eller, sa Tättä, är det den dagen kvinnorna bränner bysthållarn?

NÄR JAG VAKNA
på morgonen hörde jag Nationals "Guestroom" ljuda i mitt huvud. Så det blev förstås både High Violet och Boxer när jag jobba .Men först alltså besök hos gumor och därifrån promenad till verkstaden. Jag gjorde infattningarna till två ringar i dag. Ena blev bra, anda för liten. Vi lärde oss i skolan att en kistinfattning skall vara så stor att man kan fälla stenen ner i den. Ja ja, det blir väl att göra en ny.

Här ännu länkmaskinen i sin helhet.


NY TRAD
är Weetabix och tupplur före yogan.
I bussen sedan var det lite lustigt för jag träffa två "mammor" jag inte sett på hundra år. Den första hade sina tre barn både i dagis och lågstadiet med våra barn. Caro var god vän med hennes pojkar.

Och när jag steg av steg också Vickan av. Hennes dotter gick på samma klass som min son. Vi skulle båda till Arbis.

Sen har jag då min gamla trad efter yogan. Soppa, knäckebröd och Kyrkpressen. Och idag blev jag så glad för redan på pärmen såg jag roliga Frida Westerback. Söt och klok flicka.


NYA TORSDAGSTÄVLINGEN

Vinterbild nr 5

Och fem bilder skulle det vara så inkommande torsdag blir det lottdragning. Vem vinner det fina hänget (som jag inte ännu har gjort)  : )

10 kommentarer:

  1. Nu måste jag fråga en dum fråga... Varför är du fiffig som salvar in händerna med gurkatomat och salt??
    Aj va de kimis o kentsus mamma? :)
    Bilden är is i en vatten ränas nedre del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-haa... Caro! Jag hade tänkt fråga exakt detsamma om tomatiga och ingefäriga händer... Vafö fiffigt...? eller e de dement att tro att det är fiffigt.. eller finns det fina dyra tomat-ingefärs-gurk-handcremer som man då inte behöver köpa!
      Och ha-haa- heh- Caro - jag hade tänkt svara exakt detsamma på tävlingsbilden.. dvs is under en droppande ränna..
      Tanten Gilbert

      Radera
  2. Eftersom saft ur tomat,gurka och ingefära är naturliga ämnen är det säkert bra för händerna. Men det viktigaste är att jag inte sköljer dem hela tiden, vilket sku göra händerna torra. Alltså fiffig.

    Jo, det är is men återkomer. Väntar på mera svar.

    SvaraRadera
  3. Till Caro:
    jo, det var Kimis och Kentsus mamma. Jag kände inte igen henne fast jag satte mig mittemot. Hon kände igen mig.

    SvaraRadera
  4. Det är is på en kruka som du har på balkongen. :)

    SvaraRadera
  5. aahaa jamen ja... mina händer håller på att falla ibitar då de är så torra. Kanske man skulle ta och salva direkt efter ett tomatprojekt så blir det lite diy bodyshop slava :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...aaa....äääää....jag tycker nog det låter lite otäckt ock kladdigt med gurkomatiga osköljda händer... men var och en blir salig på sitt vis...
      Nilli

      Radera
  6. Nyårstenn i vattenämbaren som har frusit eller silver som du har smält - gissar Immu :)

    SvaraRadera
  7. Wow, Immu, vilka förslag!!

    SvaraRadera
  8. Också Annis svar är ju innovativt : )

    SvaraRadera