tisdag 13 mars 2012

PÅ MASSOR BÄTTRE HUMÖR
Morgontur betyder att kaffet dricks i verkstaden. Också Tättä tyckte att jag såg glad ut och gav mig en lyckospark. Jag var där strax efter 9. Ovant att öpnna dörren till ett helt råddigt bord.

Men när jag dragit ifrån gardinen och vädrat lite var allt ok. Dagens väder var ju sen lite originellt. Sol och hagelskurar om varandra.


MIN FRUKOST 
bestod av bröd med diverse pålägg. Ändå måste jag tjuvstarta med det allra godaste: rågbröd med enbart smör  : D


JOBBET GICK BRA
Ena ringen sparar jag för framtida behov. Jag gjorde om den helt. Infattningen blev perfekt liksom ringskenan. Det som är jobbigt med dom här ringarna är att man inte kan göra storleken enligt kundens mått exakt.


Eftersom infattningen är platt kan ringen inte mätas som en ring, om ni förstår.

HÄNGENA
blir ju enklare att göra när ingen ringskena behövs. Ett hänge kommer i princip att vara enbart en infattning.

STRAX EFTER FEM
var jag hos min gumor och sen hem via Alepa. 
Det blev vegesoppor: Knorr-tomat och ärt vad-det-nu-var.  Gott med knäckebröd, men slött med en ovanligt tråkig Husis. Ja förutom då att Dome Karukoski tänker hålla kvar Mikko Nousianen i Manneheims roll. Men kan han svenska? Karukoskis Mannerheim skall tala många språk. I synnerhet svenska.

I MORGONBITTI
ringer klockan 07. Hoppelunda i verkstaden strax efter 8. 
 : D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar