lördag 3 mars 2012

I KVÄLL SKALL VI PÅ REVY
Tättäs brorsa Kaju hade två överlopps biljetter som vi fick.

Därför bloggar jag nu. Hos oss kan man ju inte äta kl 16, så det blir tapas efter teatern och kan bli sent.


TVÅ EGNA BILDER
ville jag ändå ha idag.

 Min frukost såg så fin ut i solen.

 Liksom tulpanerna.


TEEMA
har i kväll ett teema som heter Lyhyesti och börjar kl 21. Katariina Lillqvist har gjort en animerad ballad om Mannerheim. Den heter Fjärilen från Ural och visas kl 23.07

Jag såg den för ett par år sen. Himla bra gjord och storyn delikat.


VINTERBILD nr 4
visade sig vara svår.  Antagligen var det därför lite färre deltagare. 
Ledtråden jag nu ger kommer att få er att utropa "Natutvis"!

Alltså: Nånting som är väldigt viktigt när det är kallt och halt.


SÅG NÅGON
filmen i går kväll. Alltså 21.30 på fyran. Den var ju bra!


SLUTLIGEN
kan jag berätta att jag några dagar varit flunssig. Jag både hostar och snörvlar. Stackars den om sitter framför mig i kväll.

1 kommentar:

  1. Nå det var ingen lätt tävling den här gången, men jag gissar en skosula! :)

    SvaraRadera