onsdag 28 mars 2012

EN FÖDIS
som kunde ha slutat bättre. Allt var ljuvligt och härligt på förmiddagen.

Det kom mera gratulationskort.

Småningom for jag in till stan. Hade lite sjuk mage. Det var trevligt hos frissan Inka och jag blev fin. Det var frågan om en ex tempore fest på kvällen så jag gick via Stockmann efter skumppa, en flaska vin och tapas-tillbehör. Ändå hade jag lite sjuk mage. Aron var med mofa för Caro hade farit hem för att dammsuga. Dom sku flytta hem på onsdagen. 

 Den fina tapas-brickan.

 Halonhakkaajan leipä från Stockmann.

Festföremålet och skumppaglas fotat lite speciellt.

Men när tapasen kom på bordet blev min mage ännu sjukar och jag gick till "badrummet" och det hände förfärliga saker. Småningom blev Tättä och Caro lite oroliga. Det var ett under att dom fick mig upp till min säng. För säkerhets skull for Caro och Aron hem ännu på kvällen.

I DAG
mår jag inte bra men bättre.  Tog en bild av mina gåvor.

Ett orange kort Aron hade ritat på i dagis.  En fin teckning Monsieur gjort. Av honom också Hemingway-boken och whisky. Av Caro ett fint läderfodral för telefonen. Det är för litet, men jag får byta det. Orange skall det vara. Och av Inka åt både mig och Tättä 92 euros fransk dinner, tre rätter på Bistro, Högbergsgatan. 

Tack alla - också för kort och andra hälsningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar