torsdag 22 mars 2012

YVES ROCHER
skall jag nu göra lite reklam för. I tiderna - på 70-talet? - när Yves kom till Finland uppfatta man produkterna som lite mommo och junttiga.  Ändå tror jag att jag alltid ha använt någon Yves-produkt. En tid anlita jag postförsäljningen. Hela familjen beställde alltid nånting så det var ett stort paket som kom. Ändå sluta jag med det och har dom senaste åren köpt Yves-produkter från affären i Forum.

Yves har både billiga produkter och sedan exclusiva helt huippu produkter.



 Ansikts rengöring och ansiktsvatten. Dom här har många år varit mina favoriter.

 Scrub för kropp och ansikte. Alltid efter yogan.

En duschcreme jag använt en tid. Havre!

 Och en deodorant man ofta kan få två för ett pris.

Alla dom här produkter kostar plus/minus 10€





Från dyrare kategorin använder jag serumet överst 42€, Cremen i mitten 47€ - jättebra produkt och ögon cremen nederst som är en pikiliten burk 25€ - också hurja bra. Den har jag använt i många herrans år.

Men nu är det ju så, att är man stamkund får man hem ett kort varje månad med förmåner.


Därför blir dom fina produkterna inte så dyra. Nån kan se det som en junttighetsfaktor men jag tycker produktena är himla bra. Det där att man ofta får någon konstig gåva gratis eller för 1€ känns kanske också lite dumt. Jag brukar föra mina till sommarfestens lotteri på Pörtö. Och sen samlar man ju stämplar. När ett kort är fullt får man 10€ antingen som produkt eller som "check" tills man behöver nånting. Alla Yves förpackningar har fin design och affären i Forum är också super fräsch.

Men vad månne människan använder för bodylotion? 

Tyvärr BIOTHERM.

3 kommentarer:

  1. Den gröna deodoranten är världens bästa!!
    Tyvärr är jag lite sur på yves för de slutade med den bästa nagel vitaren alltså naglellack som gör naglarna vitare och ingen anna som jag provat är lika bra som den :(
    Sen e d lite synd att det i stan bara finns en yves så man måste riktigt ta sig dit (ända till forum!!) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tyvärr... för långt borta för denna gamla gumma från arabien. Sen jag flytade hit har det gått så, att jag inte mera använder YR-produkter. Har inte ens mera stamkundskortet. Det försvann i flyttningen och när jag i Forum beställde nytt, så fick jag aldrig det sen med posten.
      Jag tyckte nog om en hel del av YR-grejerna, men är nog helt nöjd med andra brand's "billiga" ersättningar jag numera använder. Inte har jag blivit fulare av att skippa YR. För sini! Fulare kan man inte bli! Skratta nu snällt!
      Milli

      Radera
  2. Nå jag konstatera ju sen att dom pikismå bilderna inte går att förstora (självklart när det är från en nätsida), så jag har just fotat mina Yves-burkar här solskenet. Jag sätter dom på bloggen kväll - när jag antagligen inte har något annat att skriva : )

    SvaraRadera