måndag 12 mars 2012

MÅNDAG, VÅRTRÖTTHET OCH SÖMNKLIMP
Påminner lite om Caros rubrik för en tid sen. Jag trodde inte alls att måndagen skulle vara konstig idag. Kaffet var gott och allt var ljuvligt och härligt , men när jag skulle iväg till verkstaden hände nånting. Jag minns en mådag för några veckor sen när det kändes lika. Och natutvis förknippa jag känslan med vårtrötthet. Eller kanske det ändå var en sömnklimp. Ett tillstånd Caro och jag ibland kan ha. Sömnklimpen sitter mellan ögonen bakom pannbenet. Den är jobbig. 
Dessutom måndag...

OCH I VERKSTADEN
krångla min JVC-spelare. 
Det har hänt förrut att när jag sätter in en cd säger den "Blanc CD", men sen har jag prövat en annan och inga problem. Men nu funka då ingen cd. Visserligen är apparaten gammal. Jag har ärvt den av Inka. Jag trodde att dom sku ha haft nån sån spelare på Galna Dagar på hösten (eller var det förra våren), men nej. Nu skall jag hålla ögonen öppna efter nån lämplig. Eller har nån av er en överlopps apparat med radio och cd (och kanske kassett - inte nödvändigt).


MITT MELLANMÅL
medan jag jobba med ringarna. 

Jag är tyvärr råddig vad siffror och summor och längder beträffar. Men att det skall vara så jobbigt att fatta hur man gör en ring till rätt storlek begriper jag inte. Först blev ju ena infattningen för liten och nu hela ringen. Jag hade ren hamrat text, årtal och stämplar. Den följande jag gjorde borde vara ok men där blev ringskenan helt för bred så jag tror jag satt och fila i två timmar. Det är småjobbigt därför att ringens skena skall fästas i steninfattningen och då skall storleken bli exakt. Ja, ja.
Första gången i mitt liv lämna jag verkstaden helt ostädad när jag gick hem. Jag har morgontur i morgon och fortsätter där jag slutade så det sku minsann inte ha varit nån vits att sätta bort allt för att ta fram det på nytt.


KORVSÅS OCH POTISMOS

fastän Aron inte var här.
Men potismos är gott och går så snabbt att laga. Vi har börjat ha det ganska ofta - eller i all fall ibland.


ALL YOU NEED IS KLAUS
Klaus Voormann samarbeta med Beatles. Han var killen bakom Beatles-frisyren, gjorde skivomslag m.m  En dokumentär på Teema om swinging London med bl.a. Twiggy.  Börjar kl 21.

1 kommentar:

  1. Jag förstår nog vad ni avser med sömnklimp. Ordet är nog ändå väldigt motbjudande. Jag ser framför mej en gul-ostig slemmig sak. Storlek ping-pong-boll. Jag lider ibland av samma. Det kallas då "sömntroll". (Det ordet är trots sin fjantighet inte så slifsigt). ;)

    Old Gurl

    SvaraRadera