torsdag 31 mars 2011

EN FRUKOST - TRE BILDER
drömde jag i natt att mitt inlägg idag skulle heta. Det är så lätt när man får bra idéer och goda råd när man sover. På riktigt. Det händer ofta att jag på natten kommer på fiffiga saker - inte nödvändigtvis i vaket tillstånd. Och nu var det ju lätt att åstadkomma nattens inlägg.

Först skalar man ägget.
Sen biter man av osten.
Och slutligen smakar på brödet.

"En frukost- tre bilder". De va de! Som ni förstår har det att göra med torsdag och muskari. Aron blev ännu hos oss när Caro gick till gymet. Efter nån timme hade sen mofa och Aron träff med Caro och jag fick äntligen ritat skisserna till silverarmbanden. Dessutom har jag fått en beställning av en kund som jag känt enbart via en pingel-leverans. Roligt!

RÅDDIGA TEXTER
Eftersom jag som gammal - förlåt föredetta - layoutare hela tiden försöker göra något elegant med mina bilder, blir texten jätte råddig. Och konstig. Jag skall nu försöka stå ut med att bilderna bara kommer rakt ner i en rad. Det går dessutom snabbare.

DET SOM GÖMS I SNÖ
kommer upp i tö, och nu alltså helt konkret. För det första hundskiten som luktar och fastnar under skorna. Mången hundägare tror, att finns det snö behöver man inte plocka upp korvarna. Fan! 
För det andra tobaksfimparna. Har ni sett!!  Runt busshållplatserna, utanför husens ingångar. Man borde kräva att tobaksfirmorna städar bort fimparna på våren.

4 kommentarer:

  1. och dessutom så är ju hundkakka samma sak som männikso kakka. De äter ju samma sak som vi! tänk på det ni som inte plockar korvar... ni går i egen kakka i princip.
    Kiva kommentar :) (radera om du vill)

    SvaraRadera
  2. Nå dehää kan man väl kalla veritabelt skitprat! 8) (radera om du vill)
    Old Gurl

    SvaraRadera
  3. Nisku se de enorma kakkabergen här på arabiastrandens gårdar. Och på LEKPLATSER!
    Olg Gurl - again

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna - jag raderar ingenting!

    SvaraRadera