tisdag 29 mars 2011

IDAG I VERKSTADEN
konstatera jag att snabbisamuletten var lite pletu. Jag gjorde om den nästan helt. Den är väldigt liten - diametern typ 17mm och materialtjocklek bara 1mm - men med små konster blev den helt ok. Den skall inte nödvändigtvis hänga runt halsen. Kanske fästas på ett silverkedsarmband eller hänga med en pingla. Eller på kännykkän? 
Grattis i alla fall  : D

Amuletten är silver, fastnitad platta med namn är mässing.

SKATUDDSBROSCHEN
börja jag på, eller bara mekanismen fattas. Materialtjockleken är säkert rätt och jag tyckte först att var dom så hä små, men jag tror det är rätt. Storleken ser man på den svartvita bilden som representerar broscher. Skatudden blev bra sågad och fick fina ytor.

MULET OCH SNÖSLASK
endast några få dagar mera, säger dom. Jag promenera till Alepan och tyckte lite synd om dom här sista dagarna. Dom där vårdagarna med sol och takdropp är ju sen ofta lite malliga.

RAFFER TILL SKISSER
på några stela armband tänker jag ännu göra i kväll. Senast i morgon sku jag villa få dem mejlade till min kund. Jag berätta ju att priset på kedjor, lås och sånt har stigit massor. Det beror helt enkelt på att världsmarknadspriset på silver har skjutit i höjden enormt. Ändå väntar jag med spännig på den pikililla mängd 18k vitt guld jag beställde på torsdan. Det rör sig visst om 40€ /g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar