torsdag 10 mars 2011

IDAG I VERKSTADEN
hörde jag tidigt på morgonen i Radio Helsinki ett sjukt snyggt stycke. Jag hann uppfatta vad artisten hette  men inte styckets namn. Njassa sa att i och med att han missa MIDLAKES keikka på hösten, missa han också den här jappen. En uppvärmare som hänger med Midlake. Nu på kvällen hitta jag John Grant på Youtube, men int rätt stycke, tills jag håka att kolla Radio Helsinkis "Soittolista" för i dag på morgonen och där stod: John Grant Where Dreams Go To Die. Gråt int ihjäl er!















SMILE, SMILE OCH ÅTER SMILE
Jag har funderat på hur mycke operatörerna förtjänar på SMILE. På något sätt hör det till att alltid avsluta en textarkonversation med en SMILE. Nångång har jag låtit bli, men genast tänkt att nu blev nog typen sårad och fort skicka en SMILE. 
Som t.ex. idag: 

Skall jag hämta nånting från tunneln?  -   Nej  -  SMILE        
Och så klirra det i DNA:s kassa.

MIDDAG KL 21.00
efter yogan.
 
GOD EESTI GRÖNSAKSBORTSCH.

Jag hittar int här bland tangenterna såkallat "bolsjeviikkiässä" eller märket att sätta ovanpå s.

2 kommentarer:

  1. Jag har mitt bolsjevik-s strax höger om Å. Med shift + den tangenten + o blir det rätt. Åtminstone så här långt. Få se vad som händer när jag skickar iväg kommentaren och skall verfiera med "inva-text". ô Ô
    Gurlan fr Arlabien

    SvaraRadera
  2. Ja just, men jag får int figuren åt rätt håll.

    SvaraRadera