onsdag 23 mars 2011

IDAG I VERKSTADEN
hade jag mini-inventarie. Jag kolla vad jag borde beställa, så som kedar lås m.m. Sargentas nya katalog har kommit och silverprodukterna har stigit massor. Det kommer tyvärr också att inverka på mina priser. Och så ordnade jag äntligen upp mappen med bilderna på mina smycken.

Dessutom fick besök av en glad pingla-kund. Hon valde ked och sen diskutera vi smycken och sånt och det hela sluta med en armbandsbeställlning (inte ked) och ett eventuellt hänge. Armbandet blir roligt att planera. Jag lovade återkomma med skisser och kostnadsförslag.

ALEPA-PROMENAD
brukar det bli minst en gång i veckan "efter jobbet". Uj nej, tänker jag alltid, men det är en verkligt lämplig promenad innan jag sätter mig i soffan eller vid datorn. Jag riktigt svänger med armarna och jag tror att jag ser glad ut.

BLÅBÄRSSOPPA
brukar alltid finnas i kylskåpet. Det börja med att jag för typ fem år sen köpte en produkt som hette Evolus och var smaksatt med blåbär. Den var ett såkallat funktionellt livsmedel som sänkte blodtrycket. Jag tror att det funka. En tid fick man inte mera Evolus, tills den kom tillbaka i en icke smaksatt piimäversion. Då börja jag ha blåbärssoppa skillt, liksom färdigköpt. Nu finns inte Evlous mera överhuvudtaget, men piimä vill jag ha ändå. En dag läste jag att Valios blåbärssoppa innehåller 10% blåbärsprodukt - allt annat var underliga tillsatsämnen - t.o.m. nånsort fenyl, eller vad det nu var.  
I dag i Alepan köpte jag två påsar djupfrysta blåbär. Medan jag packa upp matkassen koka jag blåbärssoppa.
Lätt som en plätt!

Till sist en bild jag stulit från Caros  blogg : )

2 kommentarer: