onsdag 30 mars 2011

BRA BESLUT (se 16. mars)

 Tättä föreslog Mofa-promenad åt Caro och Aron i vårvintersolen. Han fråga hur det sku passa mig. Jag hade beslutat vara i verkstaden, göra Skatudde-broschens mekanism. Men!! Inte pakko. Ingen överenskommen leverans. Jag gick med på långpromenaden  : ) Vi träffades på bron som går över Lahtis-vägen. Dit ända gick jag med stavar. Sen då en långsammare promenad via Gammelstadens kraftverk.



Vanda-forsen var öppen, ändå pilkka man och flanera gladeligen på isen. 

Här poseras det framför byggnaden som har en permanent utställning av historiska elektriska maskiner.
Vi fortsatte sen promenaden längs hela Arabia stranden - vinka till Gillas balkong - och sedan tillbaka till Arabias fabriksbyggnad med butiker och café. På vägen hem ville Aron stavgå som han sett momi göra.

(Ett eventuellt streck under föregående mening är bara nånting jag inte lyckades få bort).

AV FÖREKOMMEN ANLEDNING
blev det söndagspasta på en onsdag. 
Jag hade läst tv-programmet att på Teema kommer det kl 21 ett program som heter "Det var en gång... Föraktet."  Ingentin mer än det. Jag borde ju ha fattat att det var någonting i serien dokumentärer om 50-60-tals filmer. Tättä kolla på skoj och jepp: inspelningen av Jean-Luc Godards film "Jag föraktar dig". Le Mépris med Brigitte Bardot. 
Tur att vi håka  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar