tisdag 22 mars 2011

TILL GUMOR I KRONOHAGEN 
så i tid att jag besökte min gamla folkskola på Snellmansgatan för att remembra. Inga värre känslostormar! 
I utrymmet nere till höger var stora pojkanas metallverkstad (Medborgarskolan?) och uppe på vinden fanns Hjälpskolan. Vi alla andra var där mitt emellan.


  I en sidobyggnad - liksom i bottenvåningen - fanns en liten glassfabrik. Kanske det var den italienska MAGI?

Snellmansgatan, Elisabetsgatan, Sjötullsgatan, Kronohagsgatan och så var jag i min gumors vackra trappa.


LJUST ÄNNU KL 18.00
när jag kom hem. I synnerhet när jag KOM HEM för nu var alla fönster tvättade  : )
Fina ljus i vårt hus!                                      
 

RENA INREDNINGSDYNOR
äntligen. Jag har faktiskt sneglat på dem det senaste året: kaffe och rödvin, välling och dregel. I går kväll satt jag dynornas tyg i tvättmaskinen och nu är dom som nya. 

            

MINA KÄRASTE KOMMER PÅ MIDDAG PÅ SÖNDAN
därför skall här nu planeras menu och övrig tidtabell. I morgon äntligen verkstadsdag. Kanske nånting bättre att äta - inte bara soppor. 
Tänk om man får vin...
                                                                                         

2 kommentarer:

  1. va bra att du skrev om dynorna! det borde jag också, en liten klibbhand har sölat ner alla våra!!

    SvaraRadera
  2. Nu först tor jag att jag fick texten, som hörde till rubriken, att synas.

    SvaraRadera