fredag 25 mars 2011

DEN ELEGANTA PRYDNADEN
- design föremålet - vi får ha till låns t.o.m söndag, ser ut såhär.
Världens vänligaste katt som umgås i en tredje stol när vi ser på tv. Sen sover den med mig. Visserligen får jag själv då vara lite krokig, ligga stilla, vara rädd att inte störa katten.

ANNA GAVALDA
blev jag bekant med 2004 när Tättä hämta åt mig en bok från "Boken och rosornas dag". Det var "Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans". Jag gilla den massor. Det var frågan om noveller. Fina. Sen kom då "Tillsammans är man mindre ensam". Den läste jag på tåget när jag pendla till Ekenäs. Dialogerna var perfekta! Filmen har jag på dvd. Senare läste jag "Jag älskade honom", men det var kanske hennes första bok. Och nu ha jag då börjat med romanen "Lyckan är en sällsam fågel".
Den blir säkert bra - tillsvidare har jag inte blivit besviken på Gavalda.

2 kommentarer:

  1. Har läst också många av hennes böcker - håller nu på med " Lohduttaja" - gillar!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är roligt när man gillar en författare att man ofta sen hittar nånting man inte har läst : )

    SvaraRadera