torsdag 17 mars 2011


KÄRA FRUKOSTGÄSTER
Det var Caro och Aron som kom hit efter musikskolan. Och det var en frukost med naturell yoghurt,  färsk ingefära och honung. Ljuvlig "trasig" skinka, ost, smör, rågbröd och hårdkokta ägg. Aron har äggdille. Och kaffe. Efter frukosten prova Caro ringen. Den sitter perfekt med vigselringen.

I allmänhet gör man inte en prototyp helt färdig. I synnerhet polerar men inte. Man gör en proto för att skriva upp allt man kan tänka sig: metoder, materialtjocklekar, storlekar, vad som lönar sig och vad som inte lönar sig. I det här fallet var det ändå viktigt att se hur ringarna sitter tillsammans, så jag ville t.o.m. polera.

HUMOR SAMMANTRÄFFANDE
I går i Musta Pekka träffa jag en god vän jag inte sett på länge. Han tyckte det var konstigt att jag inte gillar kvinnliga artister - se inlägget THE NATIONAL. Han sa att det finns så många bra, t.ex. Lucinda Williams. Jag lova kolla. 
Av förekommen anledning läste jag Husis först på kvällen och då dyker namnet Lucinda Williams upp på nytt. Henrik Jansson presenterar hennes nya skiva Blessed. Han skriver: "Country som bäst, med episka textberättelser, starka melodier och en raspig men känslig röst som färgats av livet självt". Kolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar