söndag 27 mars 2011

MONSIEUR GRATULATEUR
uppvakta redan på morgonen. Det brukar vara två små paket. Nästan alltid en bok. Nu var det en svart sopsäck med rött sidenband. Jag fatta ingenting. Men...
Här brukar jag alltid sitta när jag talar i telefon med äldre gummor och andra entusiaster.










Härefter vilas här både rygg och fötter  : ) Pallen kommer från Tättäs mammas hem, nu då överklädd med tyg designat av Johanna Gullichsen, d.v.s samma som på stolen från tidigare.







 Mina kära gäster kom. Dom både sjöng och skålade för mig.
Och jag lova presentera menun: "French Dip" (dubbel batongbit med smör, salladsblad och rostbiffskiva, doppas i köttbuljong, helst Campbell´s), gravad lax med rågbröd, sparris i ugn  med bacon och parmesanost, Youghurtsås med spenat, vitlök, salt och peppar, Hälsochips, d.v.s palsternackaskivor i ugn med olivolja och fingersalt, oliver, soltorkade tomater och syltlök. Som efterrätt indiskt kaffe och Halvá. 
Familjen Salminen uppvaktade med blommor och en Mosca-blus, Calle och Inka hade uppvaktat tidigare med konsert och frissabesök  : )

Innan gästerna stack provade jag blusen. Den är helt ljuvlig.
Ingen fest hos mig utan groggar på slutet.  Tio-tiden for dom ändå - tyvärr tog Calle och Inka  prydnaden Miiu med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar