onsdag 16 mars 2011

DÅLIGT BESLUT
I går kväll besöt jag att idag gå tidigare till verkstaden så jag int hänger där till kl 19.00. På morgonen ringde Caro till mofa och kom överens om Aron-promenad i solen. Men jag gick då pliktskyldigast med kaffe och bröd till verkstan. Före deras prome kom "le reparateur" och lyfte upp den skit-tunga pelarborren på reparerat skåp. När han gick sa han "Nu väntar mig en riktig höjdare". Och efter en stund håka jag: Oj nej, jag sku ju int alls måsta vara i verkstan. Ingenting viktigt. Ljusröda smycket hade jag ju placerat in i nästa vecka. Stackars mig! : (

SÅ IDAG I VERKSTADEN
gjorde jag då det ljusröda smycket från början till slut. Min kund skall ge det till en elva (? ) årig flicka som födisgåva. Exakt så här såg skissen ut som jag ritat. Det är lustigt: Det går så bra när jag jobbar, allt är ljuvligt och härligt och sen när smycket är färdigt ser jag ändå Koprajaakko lufsa bort i horisonten...
Kolla rubriken KOPRAJAAKKO 16. oktober 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar