måndag 28 mars 2011

IDAG I VERKSTADEN
försökte jag räkna ut vad materialet till ett stelt armband kunde kosta. 
Dessutom förargade jag mig över att jag inte har skrivit upp mått och materialtjocklekar till Skatudds-broschen. Det som är det viktgaste! Kunden vill ha fler och nu är jag i pisse... 
Och så började jag på en snabbis, en liten amulett som födisgåva åt min vän i Saltzburg. Hon kollar min blogg ibland så jag sätter bild efter födisen.

TRÖÖÖÖTT
men jag tror inte det beror på gårdagen. Jag läste om vårtrötthet och jag uppfatta det så, att det tilltagande ljuset inverkar både på nervsystem och hormoner. D.v.s man blir inte piggare, tvärtom. Och med ökad ålder lär man ska känna av det ännu mera. Gäääsp!

SMYCKELEVERANS

på Café Aalto. Min kund kom direkt från ett möte och ville gärna ha ett glas vin och nånting lite att äta. Hon valde en ljuvlig varm getostsmörgås på rukolabädd, jag valde en kall anemisk röktsiksallad. Den var inte god!

När jag kom hem måste jag få grönt te och halvá  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar