måndag 7 mars 2011

IDAG I VERKSTADEN
blev det en ring till salu. 
Hur det var på Union Design minns jag inte, men både hos Claes Nyström och Harri Syrjänen fanns det på arbetsbordet en sorts liten kopp eller ask för små bitar av alla de slag som kunde behövas till nånting. Oplanerat blev ett litet lock en sån kippa på mitt bord. 
När jag gjorde örhängena med silverskrot (se kategori Örhängen) kom jag inte ihåg hur snabbt skrotet smälter så jag gjorde en proto. Tur var det för snabbt smalt skrotet och en liten mässingbit brann upp 
 
helt och hållet så det blev en grop i silvret. Protons plats blev natutvis skrotlocket. Då och då har jag tittat på den och i dag blev det en ring.
Först nita jag dit en mässingbit med den intelligenta texten PEACE.

Sen nita jag fast hela härligheten i en ringskena.

Ringskenan är öppen så storleken går att reglera. 

Det blev en rolig ring. Helt i silver förutom mässingplaketten. Vill nån ha den så är den till salu. Eftersom den är gjord av skrot - icke seriöst framställd för detta ändamål - kostar den 35€.

OCH PINGLA NR 21
polera jag färdig på eftermiddan.


2 kommentarer: