torsdag 3 mars 2011

ÄNTLIGEN CALLE-KONSERT!
I kväll på Kulturhuset. The National. Det är födisgåva av Calle. Vi går på tumis.
Det är väl ett år sen Calle tipsa mig om deras musik.  Så gott som varje dag jag är i verkstaden spelar jag skivan. Också på nya skivan finns dom. Det kommer att bli en huippukväll!

Lite trubbel med outfiten fick jag. För en tid sedan hade jag köpt en klänning/tunika. I midjan hade den ett underligt brett gummiband som jag klippte bort och samtidigt klippte jag två små hål i klänningen. Nå, jag sydde helt sonika ihop hålen. Lite snörpt, men är man konstnär så är man. Och svarta bootsen skall jag väcka ur vinterdvalan.

Nu har jag ännu god tid på mig att ta en tupplur. Konserten är så sent att jag kanske inte öppnar datorn mera idag.

3 kommentarer:

  1. Hur uttalar man SONIKA? Så'nika? Sånii'ka? Sonii'ka! So'nika? Monika? På allvar. Jag vet inte.
    Gullan från Arabien

    SvaraRadera
  2. Jag vet int. I Akademin står det (so´), men jag har nog sagt soníka.

    SvaraRadera
  3. Jag tror, att det är ett ord jag aldrig sagt. Enbart skrivit och läst. Nu skall jag börja säja. I olika versioner. Helt soniiika. ;)
    GfA

    SvaraRadera