tisdag 12 april 2016

Tvätta håret

i dag. Klockan var sju. Småningom vakna också Monsieur. Jag drack kaffe och skrev dagbok i köket. Och här blev en riktigt god frukost. Monsieur åt i köket. Jag åt i vardagsrummet.

12-tiden for jag till stan. Eller halv ett. Gick till olika ställen. Åt glass i Stockmanns översta. Där var ett gäng roliga svenskspråkiga tanter. Jag kom hem. Monsieur var på gården. Klippte buskar. 

Hemma beslöt jag dammsuga. Det tog säkert lite på en timme. Sen betala jag en peng åt Caro och en peng åt Gilla. 

Nu börja vi med paden. Det tog ett par timmar att få den inställd. Huh huh! Monsieur åt i köket. Jag kolla väl ännu paden. Sen läste jag hela söndagens husis och åt god ärtsoppa. Städa i köket. 

Sen titta jag ännu på paden och såg att jag hade fått mitt smyckeri dit. Liksom sista delen när vi var på lande. Men det var lite jobbigt att stänga sidan. Att komma bort därifrån. Jag tror ännu att där stod om mitt smyckeri högst uppe. Liksom en lång rad. Ja ja. Måst ännu se i morgon hur det är. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar