fredag 22 april 2016

I dag

steg jag upp halv åtta. Monsieur hade stigit upp tidigare. Men det ledsamma var att Prince hade dött. Av nån konstig orsak...  Jag gick ner och koka te´ och kom upp tillbaka och gick i duschen.

Nu börja Monsieur med sitt bröd. Blanda vatten i det och satt det i en ljusröd form. Där fick det vara väl 1/2 timme och sen satt han det i ugnen. Där fick brödet vara en timme. Och titta så fint det blev!

Brödmix från Ikea.

Här fick man sedan kaffe och jugurt och det goda brödet. Men nog natutvis annat bröd också. Jag skrev dagbok och läste Husis och sen bädda jag och satt make up och vänta att Monsieur skulle komma. Vi skrev en lång lista. Sen for vi iväg. Till Musta. Där köpte vi massor. Men tyvärr glömde jag chipsen... 

Vi kom hem och jag packa upp och sen hämta Caro barnen hit. Dom var så glada. Mamma och pappa skulle till lågstadiet på något möte. 

 Här Amanda som skojar med mofa. 

 Och Aron som har kakao på munnen.

Dom var väl här en och en halv timme. Caro kontakta mig att vi skulle gå ner. Mofa klädde på Amanda och jag satt på mig mina stövlar och när jag kom ner var hon inte där. Hon hade gått och gunga. Småningom kom dom efter Aron och Amanda.

Jag bytte kläder och börja dammsuga. Det tog en timme. Kanske. Sen bytte jag kläder och gick ner och börja med god mat. Höna med lök och sen ris och sen sallad och sen gräddfil...  Det blev riktigt gott!

Vi såg sen på Hjallis som inyervjuade Valtteri Bottas och sen Björn Wahlroos. Riktigt roligt! Sen kom en konstig film som vi inte orka se på. Så nu bloggar jag i stället.

Godnatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar