fredag 8 april 2016

Amanda

kom hit på morgonen åtta-tiden. Vi steg upp halv sju. Här blev grönt te´ och dusch och det ena och det andra. Jag koka kaffe i köket och laga plocktallrik åt Amanda. Mamma hämta hit henne och sen fick hon sitta i köket och äta frukost med mofa. Dom var väl sen på datorn och sen såg dom väl på nån film. Jag åt i köket. 

Här har jag fotat allt jag hämta från Yves och Stockmann och silverplattan som jag skall laga ett hänge av åt Kalle. Den var från Rasmussen.

Jag koka gröt åt Amanda. 

Här äter hon, men jag tror inte att hon åt allt...

Sen gick vi ut. Pappa och Amanda var på gården och gunga. Gick till en annan gunga. Jag hämta ut vagnen. Sen börja vi gå. Titta på myror i myrstack. Gick vidare. Titta på tågen.

Här skojar mofa med Amanda.

Amanda hade somnat i vagnen och nu bar jag upp henne. La henne i sängen. Tog bort hennes kläder och bädda med filt och dyna.  Hon var där väl nog en liten stund, men kom sen bort därifrån. Mofa sov. Jag var med henne på datorn. Sen lekte vi med Brio-tåget. Mofa vakna och hämta en stor Ikea-kasse från övrevåningen. Där var massor saker. Ken och Barbie. Nu meddela Caro att Sande är på väg efter Amanda halv fem.

Jag satt sen make up och tog min yoga kasse och for till Stockmann. Där köpte jag en ljusröd och en vit bh och ljusröda och vita trosor. Sen köpte jag en lustig sak som jag sku dricka och sen for jag till yogan. Det var i princip riktigt roligt. Jag sa adjö åt Monica och adjö åt Staffan och då såg jag att jag fått ett meddelande av Gilla att hon hade varit efter mina böcker. Det var ju roligt.

Kom hem via Stockmann efter två paket glass. Tog bussen och satt dem i kylskåpet och då kom Monsieur. Han hade varit på ett tvåtimmars möte. Eller lite längre. Jag plocka undan saker här och sen ringde Nora. Berätta nu om skolan och Emil och det ena och det andra. Hon bodde väl nu hos Kaju och Hannele för dom var bortresta. 

Jag gick sen i duschen och sen satt jag på mig dom fina vita sakerna.
Läste KP och åt laxsoppa. Knäckebröd.

Aj jo! Godnatt. Nu är ju klockan redan sju över tolv   :  )

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar