tisdag 19 april 2016

Jag steg upp sju

och resten av familjen kom bortåt nio. Goda mater igen! Ägg och jugurt och  kaffe och bröd...  Vi åt väl en timme och sen steg dom upp och jag blev kvar. Det var väl lite mulet. Kanske det regna lite. Jag städa undan. Sande var ute med barnen. Caro städa väl nedre huset.

Sen kom dom in. Här blev god gröt åt barnen och mamma och pappa. Sedan kaffe och Stockmanns smörbulla. Sjukt gott!

Dom packa nu sen småningom och jag gick iväg med Aron. Men Monsieur påminde att dom hade glömt fisken. Heh! Dom kom sen efter oss. Aron var med Emil och kasta sten från stranden. Sen kom båten och dom steg ombord och jag vinka till dem alla och ropa hej då! Dom blev ute och sitta.

Där blev Ansi och Chrisse och jag kvar. Dom berätta om Arabia-bisin som hade hämtat enorma kärl från Arabia till festen som var för länge, länge sen. Han jobba väl på Arabia. Chrisse gick hem och Ansi kom och tala med mig och Monsieur. 

Monsieur hade diskat, men jag diska ännu en massa kastruller och stekpannor. Jag sku sen ta en lur, men Monsieur såg på Stugor, så jag steg upp och börja med maten. Stekte först hönsbitarna och lök och satt dom med en liten tomatpure´burk och smetana i kastrullen. Sen blev det spaghetti och sallad. Monsieur fick öl, jag fick vin. Sen diska jag. Vad gjorde jag månne sen. 

Gick och la mig   :  D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar