måndag 25 april 2016

Ja just ja!

Det var måndag i dag. Steg upp sju och tvätta håret. Monsieur vakna halv åtta. Halv nio gick jag ner och koka kaffe. Det blev gott. Man fick bröd och pålägg och jugurt. Jag satt lakan i tvättmaskinen. Monsieur hade börjat med sina saker i skåpen i sitt rum. Jag skrev dagbok och läste husis. Drack en sista skvätt kaffe. Pedikyrera. Gick sen igen en gång igenom en massa saker här oppe. Hitta så mycket!

Monsieur hade fört ut skräp som han hittat och föreslog att vi skulle gå en runda runt Koloniträdgården. Det gjorde vi och hem via Alepa. Jag hade stavar och ryggsäck. Sen gick Monsieur till biblioteket och jag gick hem. Satte allt i skåpena och fick väl en lur. Väl. Hörde att Monsieur kom hem. Han hade satt på potisen.

Så nu fortsatte då jag och det blev gott med sill och tonfisk och potis och rödbeta och ätiksgurka. Och knäckebröd. Och vatten. 

Småningom städa vi undan och sen kom Simma lugnt, Larry! och nu antar jag att Monsieur ser på en film som heter nånting och jag bloggar.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar