måndag 18 april 2016

Till Bodö!

Steg upp 06. Tvätta håret, var i duschen, sen for vi iväg. Massor med roliga typer. Vi skulle igen ut med "lilla" båten. Steg i land på Bodö. Nista och Ansi m.m. var också på båten. Vi promenera hem till stugan. Men det var något fel med pumpen. Ja ja. 

Vi fick vår frukost och jag diska. Jag laga sen maten. Den blev riktigt god. Alltså broilergrytan. Men Caro sku ännu hämta ett par hönsbröst till. Jag duka bordet. Hade lagat sallad. Jag satt min maihare på mig och gick till båten. Det var ännu den "lilla". Familjen hade ren stigit i land. Caro, Sande, Aron och Amanda. Jag hade med mig Arons jeep. Vi gick genom skogen. Vi kom till stugan. Jag stekte två hönsbröst till och satt på riset. Där va riktigt varmt och skönt i nedre stugan.  Jag fick vittvin. Caro och Sande rött.

Vi satte oss runt bordet. Barnen fick samma mat som vi. Också Monsieur fick röttvin. Roligt att sitta runt det långa bordet och äta. Klockan blev väl tio. Jag följde ner dem. Där var riktigt skönt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar