tisdag 5 april 2016

Fest hos oss!

Jag steg upp bortåt nio. Fick kaffe, bröd, ägg... Duka bordet. Diska väl två vinglas. Familjen Salminen hade varit i Noux. Monsiuer for och cykla. 

Gick i duschen. Tvätta håret. Satt make up och någå fina kläder. Tog fram Bouillabaisse. Nu skulle dit ännu musslor och räkor, olivolja  och persilja. Satt chips och nötter på bordet. Tog fram skumppaglas.

Kalle kom med taxi kvart över fem och Salminens gående (Aron sparka med sitt sparkbräde) kvart före 18. Monsieur öppna skumppaflaskan. Hällde i glasen, men tyvärr glömde jag att fota. Gick till köket och laga makaroni och hönssaker åt barnen och värmde semlor åt oss.

Här då roliga bilder.

 Dukat bord.

 Fina gåvor. Saara har gjort kortet    : D

 Här äter vi!

Men det dumma var att jag också glömde fota när vi åt Viennetta glasskaka med kaffe och det roliga portvinet som hette Sande. Eller liksom Sandeman.

 Här dricker dom andra GT. Jag min whisky. Sande och Kalle fick varsin GT till.

 Kalle fota mig. Skruttig hals.

Amanda ser rolig ut. Aron är lite sömnig. Klockan var säkert halv tolv. Dom hade bäddat in dem i varsin vagn. Vi vinka. 


Kalle ville ha busspeng för han skulle fara till Puttes pizzeria. Till nedrevåningen. Också Saara kom dit.


Det var riktigt roligt!
Tack alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar