tisdag 19 april 2016

Måndag morgon

och jag steg upp klockan åtta. Det blev kaffe och jugurt och ägg och bröd. Jag bädda och diska och förde ner en tom flaska och tog upp dammsugarn. Sen dammsög jag. Länge. Monsieur hade dammat mattorna. Jag putsa Kalles matta. Allt var hurja fint. Jag tog lakanen till stan för att tvätta dem. Vi packa allt och sen släckte jag strömmen och då hade redan Monsieur gått. Nista trodde att vi skulle bli där hela veckan. 

Nu var det Pörtö Line. Alla andra satt inne. Jag satt ute med min filt. Det var riktigt skönt! Jag såg sen Anneka och en massa andra typer. Monsieur gick efter sin bil. Jag förde tidningar och rosk som inte rymdes nånstans...

Vi for via S-market och sen hem och här packa jag upp allting och gick i duschen och satt laxen i ugnen och koka en batat och det var riktigt gott med sallad och Monsieur fick öl och jag vin. 

Sen såg vi på Simma lugnt, Larry och sen på Eva Dahlgren som var i Efter Nio. Hon var  med i filmen om Ingrid Bergman. 

Sen blogga jag och sade väl godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar