måndag 4 april 2016

Fredag!

Jälkiviisaat och kaffe, jugurt och bröd. Skrev dagbok. Läste Husis. Sen dammsög jag. Också lampor och ytor och det ena och det andra. Det tog säkert två, tre timmar. Monsieur gick ut och damma dynor och filtar. 

Klockan var fem när jag börja med soppan. Den heter Bouillabaisse. Det tog väl en timme eller mera. 

Sen gick jag i duschen. Snabbt! Här blev sen höna och lök och ris och sallad och gräddfil och Monsieur fick öl och jag fick vin.

Sen börja en film på Teema som igen en gång var jätte bra! En film där dom tala ett konstigt språk och mannen skulle pensioneras och flickan skicka plötsligt goda mater till honom.  Monsieur blev ännu uppe och såg på en annan film på ettan. Jag gick och sova...

2 kommentarer:

  1. du ha inte skrivit något om din födisfest! ha du glömt?

    SvaraRadera
  2. Nä. Nu skall jag skriva om festen : D

    SvaraRadera