onsdag 11 januari 2012

MIN KUND MIMMI
skulle komma kl 9.00, men hon kolla om hon kunde komma halv och jag sa jo. Vi, de facto, anlände till verkstaden samtidigt. Det var frågan om det stela armbandet jag gjorde för hundra år sen. Nu blev det leverans och Mimmi tyckte väldigt mycket om det.

KAFFE OCH BRÖD
hade jag med mig. Allt smaka bra. Jag fortsatte med fotbollssmycket, med nitarna. Jag har ju gjort massor med nitade smycken i min dagar. Med glödgade klumpar och utan. Nu ville jag inte göra helt rock´n roll som på Vilkkumaas. Och jag börja lite fundera på Syrjänenns nitar. Hur han får dem så jämna. Nå, vad är nu det att funa. Jag beslöt gå och konsultera efter att ha varit hos gudmor.

MIN BROR RINGDE
Det var kl 13 inte kl 14 som gudmor sagt. Besöket gällde försäljning av bostaden. Bostadsförmedlaren från Kiinteistömaailma var närvarande och avtalet gjordes upp och gudmor underteckna. Det råddiga är att hennes flytt till Helenahemmet blir nu uppsjuten med flera månader. Bara jag sku kunna strunta...

DET VAR JU ETT HERRANS VÄDER
Slask och snö och farfarsbyxor. Men jag tog mig till Syrjänen.



Det är ofta så att när jag skall förklara och fråga förstår han inte vad jag menar. Kanske jag glömmer bort ord eller så är min finska så dålig. Men tillslut fattar han och ger mig goda råd. Likaså nu. Och det här goda rådet var så bra att jag håller det för mig sjäv  : )

MINA VITA YOGA BYXOR
upptäckte jag en dag att är helt genomskinliga. Jag har använt dem säkert i fyra år. Kiva för gubben som yogar bakom mig. Så nu skaffa jag nya. Dom verkar lite tjocka. Måst kolla hur dom funkar i morgon.

OBS! Jag har händerna i fickorna. Min mage är inte så där stor.


Ärende till Stockmann så jag passa på att handla grillade hönsbröst (såttig bild). Jag har nog ett par gånger fotat till er en portion eller maten i panna. Här är jag då halvvägs. Och den här gången var det zuccini i stället för morot.

Hufvudstadsbladet lev ju oläst på morgonen så det hörde till kvällsprogrammet.
I morgon verkstad och yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar