tisdag 10 januari 2012

IDAG I VERKSTADEN
rita jag fotbollssömmar. Det var ju en fin januaridag. Snö, blek sol bakom dis och minus 5°. Jag kolla ännu recyclingen och här har vi nu dom slutliga korallsmyckena.




FOTBOLLSSMYCKET
var nu aktuellt. Igen en version av hopnitade nysliver- och silverplattor.

Såhär långt gick det ju bra. Men sen skulle nysilverplattan få mönstret av en fotboll. Jag rita och rita och det såg konstigt ut. Ni tänker att förstod int människan att printa en riktig forboll. Jo, det förstod människan, men jag titta fel. Den svarta "lappen " i mitten har fem kanter och dom följande vita har sex. Där hade jag ritata alla med fem kanter. Hallååå! Hur dum kan man vara.

Efter att jag ritat in sömmarna skulle dom fräsas med hängborren och slutligen skulle då nysilverdelen glödgas.

I verkligheten har fotbollsdelen jätte vackra färger och glänser. Kankse ett sådant foto lyckas när hänget är färdigt.

I morgon drar jag tråd och gör nitarna. Får det knappast färdigt. Visserligen kommer kunden Mimmi kl 9.00 men jag skall till min gudmor på dagen.

GUGGENHEIM
har nu då gett grönt ljus åt Helsingfors. Ändå hoppas jag staden har förstånd att inte ta emot det. Visserligen har ju diskussionen kanske gått för långt -  svårt att backa - men kostanaderna det är frågan om är ju huisiga. Att dom dessutom vill placera det på Skatudden är ju också dumt. Alla vet hur vacker Södra hamnen är med sina ljusa ganska låga hus, Salutorget och Skatan. Dessutom krävs det att ett Guggenheim muse´um skall vara ett spektakel. Vad är det för fel på Ärtholmen?

Nu skall jag se på Eva Biaudet. 
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar