måndag 16 januari 2012

HALSDUKARNA
blev fina. Och nu strök jag dem. Borde jag tvätta pipor och sockor i morgon?

OCH APROPÅ HALSDUKAR

var jag så här väl utrustad när jag gick till verkstan på eftermiddagen .


DAGENS TOM WAITS
var New Year´s Eve. Inte vackra, men roliga ord. 
Jag älskar
"all the noise was disturbing
and I couldn´t find Irving"  : D

Jag har väl själv för hundra år sen varit på liknande fester och vaknat under nån matta.

Läs här om ni orkar, lyssna här om ni is. 

VYSOTSKIJ
-kassetten hittade jag dessutom och lyssnade på den. Alltså "Sången som brast". Helt ok, men kanske den ändå var ljuvligare på 80-talet. Och det var de facto en bandad kassett.

TVÅ SMÅ UPPGIFTER
i verkstan. Först sku jag hitta en lämplig ked till Arsenal-hänget och sen sku jag se över Caros julklapp. D.v.s svarta läderremmen med "nitar". Jag hade gjort något fel så två av prydnaderna måste fästas på nytt. Nu tror jag att det blev bra.

MONSIEUR INSTALLATEUR
hade på dagen köpt ny Blue Ray DVD/CD-spelare med BOSE högtalare. Allt ser fint ut, fast monsieur ännu sitter och läser instruktioner.

I MORGON
träff med Caro utanför Arons dagis. Vi skall å ena sidan "öva" att avhämta honom från nya dagiset, å andra vara barnvakt ett par timmar hemma hos Aron. Hoppas han sjunger för oss  : D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar