måndag 30 januari 2012

MÅNDAGFÖRMIDDAG
är bra att ägna åt  sysslor inför veckan, kolla kalendern, skriva listor. I dag också ett antal telefonsamtal.

Och här "vårens" första tulpaner.

IDAG I  VERKSTADEN
alltså på eftermiddagen fortsatte jag med Karins örhänge. Ändå tog filigrantråden slut så jag måste tillverka mera. Jag hade 1,5 mm silvertråd så den måste dras. Filigantråd brukar vara 0,5 mm. Att dra tråd betyder att man har ett dragjärn med små hål.

Sedan drar man tråden genom hålen  - genom ett mindre, och mindre o.s.v  Dragjärnet är fästat i ett skruvstäd och så har man en stor och tung tång av gjutjärn som man drar med.

När tråden är 0,5 mm böjs den dubbel, fästs i skruvstädet och tvinnas till filigran.

Örhänget blev fint.
Ändå ser det förstås nyare ut. Nå, Karin är fiffig. Hon hittar säkert på nånting  : )


ROLIGT MED NYTT JOBB
i morgon. Jag är jätte nyfiken. Jag känner mig annars också kreativ. Måst skriva upp saker hela tiden . Liksom idéer. Att jag inte glömmer. Och igen har jag planer...
Dessutom är det roligt när det börjar bli ljust ute  : )


HÄR ÄNNU NÅGRA BILDER
på huisigt snygga örhängen som finns i boken jag köpte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar