torsdag 5 januari 2012

JAG VALDE MUSTAPEKKA
före verkstan. På så sätt undgick vi jobbmänniskorna. Vi kom dit strax efter 12 och träffade glada Immu och Nista som blivit dubbelmommor. Vi berätta att vi skulle köpa sik. Nista sa: Varför köper ni inte kuningaskampela. Hälften billigare. Okej! Vi köpte kuningaskampela. Och Immu hitta minigurkor. Man fick tre för 1€.

Tur att vi träffa dem - helt sådär ur ekonomisk synpunkt också  : )


I DAG I VERKSTADEN
var det frågan om korallarmbandet. Redan när jag sågade det i bitar tyckte jag att metallen var konstig - definitivt inte silver. Först gjorde jag ett hänge.

 Det blev riktigt fint.


Sen skulle jag göra ringen. Ringskenan ville jag göra av rund tråd, men när jag sku löda fast den fastnade den inte. Jag glödga och glödga och tillslut hade ringprydnaden fått konstig färg . Det gick inte att fästa silvret med lod vid den andra metallen.

Jag beslöt nita. Ändå kanske ringskenan blev snäppet för tunn och smal. Skall ännu  kolla.


 Här är ännu ingen finnishing gjord. Kanske det är en proto...

Ringen uppe till höger som tappa färgen när jag glödga är egentligen ganska snygg. Dessutom finns där ju ännu bitar till nya försök  : )

KUNINGASKAMPELA
med grönsallad, quinoa och broccoli. Ett gott vittvin och efter maten sista delen av "Där vi en gång gått". Sista delen var riktigt bra!

VOGUES
septembernummer är en klassiker. En dokumentär om päätoimittajan håller på på FST5. Slutar 00 nånting så jag hinner ännu se hälften.

I morgon kanske bara hemma. Få se... Eller borde jag fortsätta med korallerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar