lördag 14 januari 2012

KLOCKAN 02 VAR JAG HEMMA
En liten snöstorm. Taxin kosta 45 €. Festen var trevlig. Annikas nya hem är ganska litet, men huset hon bor i är otroligt snyggt. Bara jag nångång får en bild på det skall jag visa. God mat och glada flickor.

EFTER LÅNG FRUKOST
gick vi på vinterpromenad.  -7° och sol. Det var helt trevligt att promenera, men när man gick mot fel håll blåste det och vinden var jätte kall.



När vi kom hem satt det på fönsterbrädet bredvid vår ytterdörr en trast och tugga på vildvinsbär  : )


DEN MEST KLASSISKA
av alla klassiska laxrätter åt vi idag. Det vill säga forell, rosamunda, broccoli och sallad med kinakål.

Visserligen forellen kryddad med rökt té och det var ju fel.

AVSLUTAR MED THOMAS ZILLIACUS ORD:

"När får Finland se den kandidat ooch president som kan och vågar bryta det invanda mönstret, en president som, i stället för att med pannan i djupa veck upprepar förlegade sanningar och berättar om hur svårt allting är, bygger upp en stark framtidstro och en optimism som får Finlands befolkning att tro på sig själv och på den potential som resten av världen ser att det finländska folket och samhället har. "

Strax börjar Cohen på Teema. Skall kolla.

6 kommentarer:

  1. Har jag drömt? Hette trasten igår skata?
    Konfu-Gilli

    SvaraRadera
  2. Jo, T läste min blogg nu på förmiddagen och upptäckte fadäsen : D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-haa... just.. Jag reagera på skatan i natt och tänkte att genast på morgon skall jag komma med en fnysig kommentar, typ "nå de däää e noo ingen skata! Pyh!" Blev lätt konfu i förmiddags när lilla fågelen hade bytt namn under natten.. he-hee.. En rar frysburrig trast är det jo! Söt!
      Nillus

      Radera
  3. Vi ser trasten ofta här - nu har T börjat kalla den skata...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apr.på - Vysotskij hade en fin liten sång om en skata! :<)

      Radera
  4. Jo "Lilla skatan"! Nu måsta jag nog gräva fram kassetten : )

    SvaraRadera