lördag 28 januari 2012

HÄR KOMMER
gårdagens inlägg. Jag somna framför tv:n och fortsatte sedan sova i min säng  : D

ARON
kom före kl 09. Då hade solen ren gått upp. En tid sen senast så Aron var lite blyg. Hans dagiskaveri Saga hade sett genom fönstret att Aron kom så hon ville att mamman sku öppna deras dörr så dom såg varandra. Saga brukar säga att "Arons mofa bor hos mig".

När Aron vill se på Biet Maja säger han Ma. Aron hade plocktalrik och Ma och momi hade kaffe och Husis.

På sommaren transportera Aron en kotte med en tésil. Här transporterar han en toffel med en ryggskrapa.

SEN GICK VI UT
Förr i världen hämtades det en kälkbacke till Kimmis på vintern, men nu skall väl dom där sommarversionerna duga.

Aron har ett fint skinn i sin pulkka, men tyckte att det nu var lite i vägen.

 Behändigare att sitta så här.

Och i sommarbacken kan man ju inte ha någon kälke : (
Det pulsades sen ännu lite i snön, men tiden för Arons tupplur närmade sig.

Så det gick såhär.

Max en timme får han sova så att det inte inverkar på nattsömnen. Jag tog av honom halare och stövlar och mofa bar upp honom till sovrummet. Vi la oss på varsin sida.  Jag satt telefonen på 50 min så vi slumra nog alla tre  : )

Vi rita och lekte med Brio-tåg m.m. och så avhämtades han kl 17. Och det finaste av allt: När Aron fick kakibrott sa han "kakka" och gick till påttan!

TAPAS
eller "plocktalrik" var fredagens middag. Det såg så jättefint ut. En rund bricka med svarta skålar. Minitomater, oliver, feta, kallrökt lax,vinbladsrullar och i mitten ett glas med grova brödstickor. Så snyggt för att jag sku fota - vilket jag glömde...

PRESIDENTDUELLEN
var nog tråkigare än på torsdagen. Nå, Niinistö hade nu ändå lite nättare slips. 
Skavlan är ett program jag inte ha sett tidigare. Det kanske påminner lite om Nyberg på söndagarna hos oss. 

INGET INLÄGG
i kväll heller. För då är vi på fest. Återkommer i morgon.
Hej, hej!

3 kommentarer:

  1. Jag blev så glad när jag såg min 60-tals päls som omarbetades till åk påse till mina syskon barn och har gått vidare till Aron.

    Skavlan är bra. Rekommenderar.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Det blev fel igen. Ej Caro.
    Raili

    SvaraRadera
  3. Jo och i synnerhet Santeri är nog ganska sträng med att man skall använda den när det är kallt :)

    Hi hi, jag blev lite fundersam...

    SvaraRadera