måndag 23 januari 2012

IDAG I VERKSTADEN
hade jag trevligt besök. Kerstin K. kom efter sin recycling. Jag tror hon tyckte om det jag hade gjort. Och runt halsen hade hon dom små sliverrosorna. Kerstin hade också en gåva till mig.

Ett fint keramikfat hon själv har gjort. Hon trivdes länge. Vi talade om det ena och det andra. Inte så mycket om Pörtö - mera om livet.

KARIN
är en söt flicka. Hon har tappat sitt ena örhänge. På trettondagsfesten bad hon att jag skulle göra ett nytt enligt det som hon hade kvar.

 Hmmm, den enklaste versionen av filigran. Men det skall väl lyckas!

Inte minst därför att jag i mina gömmor hade kvar filigranstumpar från skolan  : )
Jag gjorde redan stommen, eller liksom ramen. På onsdagen fortsätter jag.


I MÖRKNET
pulsade jag sedan genom och över snödrivor till Alepa. Det är ännu januari. Snön ha funnits några veckor. Ändå tycker jag att nu får det räcka. Också när man skall ta bussen får man klättra över snödrivor. För mammor med barnvagnar är det katastrof.

I MORGON TILL KRONOHAGEN
till Tauno Paronens stensliperi. Jag ringde dit varje dag senaste vecka men fick inget svar. Kanske han var på semester. Om han är otrevlig/dyr finns ju sen ännu Harri Syrjänen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar