söndag 8 januari 2012

EN TREVLIG FEST I BORGÅ
och stämningsfullt med mörker och snö. Tre av oss fattades (man var på Filippinerna och i Thailand).
Aron var igen glad och charmig - i allafall tycker momi så. Festen börja med (årets sista?) glögg. Sedan följde ett fint fiskbord (som jag aldrig fota). Huvudrätten var olika sorters kött från Tjusterby köttrökeri.

BARNENS BORD



VUXNAS BORD

Camis otroligt goda limppa.

Min delikata portion.

 Arons småkusin Tilda med sin pappa.

Min intelligenta son - kolla ögonen  : )

Är det Caros kamera/mobil som lyser upp Aron?

Karin hade gjort en jätte god Tiramisu till dessert.


 Slutligen kaffe med Gillas Juhlakranssi och Eklundarnas egen havtornslikör.

Gilla poserar nätt  : )

I samband med kaffe var det utdelning av namnlösa julklappar. Jag fick ett fint fönsterarrangemang för en tuikku, Tättä fick en stock, d.v.s nånting som kallas Jätkänkynttilä. Så vi fick varsitt ljus. Jag bidrog med ett kännykkäsmycke som Cami fick.

Min tuikku.


OCH JULEN UT IDAG
Lägenheten är nu tom på allt som har med julen att göra. Jag tog ner alla askar och börja samla allting i  högar. Under 30-års tid har man ju fått rutin så det gick snabbt. Ändå gjorde jag bort mig. Jag hade en fin bild av Monsieur jeter d'arbre de Nöel, men sen såsa jag och på något sätt deleta bilden från kameran. Åsch mig! Det var en så bra bild.
Småningom söndagspasta och i morgon verkstad på eftermiddan. För en stund sen kolla jag när yogan börjar och den börjar den 12.1. Jag sku ha kunna ha ännu en vecka ledigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar