onsdag 25 januari 2012

IDAG I VERKSTADEN
lyssnade jag på Tom Waits, hade besök av Lefa och fortsatte med Karins örhänge.

DAGENS TOM WAITS
var Back in the Crowd

Läs texten här om du orkar - lyssna här om du ids.

LEFA
kom efter fotbollshänget. Han tyckte det var fint (det tycks man tycka nuförtiden ofta). Också vi tala om allt från en avliden kollega (vi jobba på samma reklambyrå) till Guggenheim och färsk fisk han hade i bilen. Lefa bor i Sibbo. Tyckte snön var jobbig.


KARINS ÖRHÄNGE
tror jag också blir fint.

Här ett stycke på väg. Filigranstumparna inlödda i ramen.

I det här skede kom Lefa. Jag var ändå verkligt inspirerad för jag tyckte att det såg ut att bli fint.

På måndagen skall jag behandla ytor och kanter och hänga dit "prydnaderna". Och natutvis krokar. Har Karin tappat ena örhänget har hon ingen krok för örat heller.

HEMMA 
pyttipanna och efter det lyssna jag på Radiodoktorn. Jag har aldrig förr gjort det, men nu skulle det handla om sömnlöshet. Till och från sover jag dåligt. Men tja - här var det frågan om 80-åringar som åt en massa mediciner...


ENTRE LES MURS

 är en film som vunnit Guldpalmen och börjar strax på Teema. Kan vara bra.

STÄDDAGEN
blir i morgon för Aron kommer (äntligen) till oss på fredan. Dom har planeringsdag på dagiset. Roligt om vädret skulle vara sånt att man kan gå ut  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar